4 סיבות מדוע לשגרת בוקר חשיבות רבה

4 סיבות מדוע לשגרת בוקר חשיבות רבה

על פי האיורוודה (רפואה הודית), שעות הבוקר המוקדמות לאחר התעוררות נחשבות כזמן המיטבי לתרגול מדיטציה. בזמן שהמח שקט ורגוע טקסי הבוקר מתנהגים כמו טיזר להמשך היום על ידי הגדרה של המחשבות שלך, הפעולות ומצב הרוח. באפשרותך להגדיר את היום כולו בצורה טובה יותר, להתחיל אותו באנרגיה גבוהה ובפוקוס מכסימלי. תראו אצל הילדים כמה חשובים נהלי הבוקר כדי ליצר סדר ושקט בכאוס. לאחרונה, טקסי הבוקר זכו לתשומת לב רבה מצד הקהילה הבוגרת היזמית. מחקרים מצאו קורלציה חזקה בין הצלחה מסיבית ורוטינת בוקר קבועה.

1. הגדרת מצב רוח

כלי שמשתמשים בו בפסיכולוגיה התנהגותית. הוא משחק תפקיד חשוב בקביעת הצלחה של פעולה נתונה. זה נקרא לקרקע. יצירת שגרת בוקר מאוזנת הכוללת מדיטציה, יוגה, ריצה, פילאטיס או כל פעילות אחרת, משמרת את הגוף בריא, חזק, גמיש ורגוע. זה כמו עם אוכל, הזנה של הגוף והנפש יחדיו תורמים להצלחה. לא משנה איך נראה היום שלכם וכמה מטורף הוא עומד להיות. ברגעים הללו של שגרת הבוקר אתם בקונטרול על חייכם מבחירה ובוחרים בטוב ביותר עבור עצמכם. זה פועל כמו הארקת אנרגיה חיובית לשארית היום ועוזר גם ברגעים הקשים של היום.

2. סדר עדיפות - טיפול בעצמי

מגיל צעיר מלמדים אותנו שחשוב לשמור על שיניים נקיות והגיינת הפה. אנחנו לומדים לצחצח שיניים והופכים זאת לרוטינה קבועה בוקר וערב בלי להבין יותר מידי ברפואה, מתוך הבנה פנימית שזה חשוב. התזכורות כילדים לצחצח שיניים היו אולי מציקות ומעצבנות אבל בסופו של דבר לא עניין גדול.

כבוגרים זה לכאורה מורכב יותר. הזמן שלנו עמוס מאד, אבל אפשר להתאמץ ולפנות זמן במקום צפייה בטלויזיה או שוטטות ברשת. הבריאות הגופנית, הנפשית והרוחנית חשובות והכרחיות כמו השמירה על בריאות הפה והחניכיים. פנו זמן בבוקר לשגרת בוקר של טיפול בעצמכם. שימו את עצמכם במרכז, את הבריאות שלכם. אפילו אם עכשיו קשה לכם להבין את חשיבות הצעד, הגוף שלכם והנפש יודו בעתיד.

3. מודעות

תשקלו להוסיף תרגיל פשוט זה בשגרת הבוקר: עצמו עיניים ודמיינו את עצמכם מבצעים תוכניות ומשימות בצורה הטובה ביותר. שימו לב למעברים בין הדברים. תכננו את היום ואיך אתם רואים את עצמכם מתמודדים עם מצבים מפתיעים וקשים שעלולים לצוץ. אתם תגלו שאתם יותר נוכחים ומודעים למה שקורה במהלך היום. המודעות היא כלי חזק להצלחה שדוחף לעשייה מתמדת ולאנרגיה גבוהה.

4. מונע כאוס

לפנות זמן בבוקר נראה כמשימה בלתי אפשרית ובכל זאת תפנו. תכננו מחדש את לוחות הזמנים. יש ימים שתתמקדו רק בספורט כי לא יהיה לכם יותר כח או זמן לדברים נוספים. כשיש תקופה בחיים עמוסה, קשה ומורכבת, שגרת הבוקר יכולה להציע תחושה של שליטה ולהחזיר את השקט. השתמשו בתרגול מדיטציה כרגע של הפוגה בתוך הכאוס. ככל ששגרת הבוקר תהיה תכופה יותר כך היא תהפוך ל"טבע שני" כמו צחצוח שיניים ושתיית קפה בבוקר. היו עדינים וסובלנים עם עצמכם. יש סיכוי שבהתחלה זה ילך קשה וירגיש כמו בזבוז זמן אבל ההתמדה תוביל לשלווה ושקט פנימי.

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share
Call Now Button
גלילה לראש העמוד

הצטרפות לקבוצת תרגול שבועית של מדיטציה ושיח