היום בו גילינו שהכל מתחיל באהבה

היום בו גילינו שהכל מתחיל באהבה

עשיתם פעם מדיטציה במטבח?.. כל חלקי הבית נראים מתאימים יותר מהמטבח למדיטציה. אני ישר חושבת על הספה בסלון, המקום האהוב עלי למדוט והלוואי והייתי מגיעה לעשות את זה יותר.

מדיטציה אפשר לעשות בכל מקום ובכל מצב, יש כל כך הרבה יתרונות למדיטציה אבל הם כבר לפוסט אחר. מודעות וקשיבות זה הרעיון המרכזי. כן.., גם שאנחנו מגיעים למטבח. באיורוודה אומרים ש"חשוב יותר איך אתם אוכלים ולא בדיוק מה שאתם אוכלים". ארוחה שבושלה באהבה ושלווה מכילה יותר "אנרגית חיים" מאשר ארוחה שהוכנה בכעס או עצבים .

מאיה טיווארי היא מורה בינלאומית לאיורוודה, פעילה בתחום הבריאות והמייסדת של בית הספר ווייס אדמה לאיורוודה, מחברת ספרים בנושא תזונה מרפאה. בספריה היא כותבת ששני המרכיבים החשובים בארוחה הם אהבה וחסד. אז במקום להתווכח על מתכונים או איפה אוכלים ומי יבשל מה, נסו את המדיטציה במטבח בעודכם מבשלים ארוחה משפחתית בשבת והארוחה תקבל משמעות חדשה.

1. צרו חלל מקודש

התייחסו למטבח כחלל מקודש ושמח! העלימו את כל הסחות הדעת. אם יש טלוויזיה או רדיו  כבו אותם, הוציאו את האשפה ושטפו את הכלים המלוכלכים – מטבח נקי פירושו מוח צלול כשאתם מתחילים להכין את הארוחה המודעת שלכם.

2. מחשבה אוהבת

בשלו עם כוונה אוהבת. חישבו על האהובים שלכם שבאים לארוחה. אם צפים רגשות שליליים במהלך הבישול, האוכל יושפע. יש מצב שתשרפו מנה כשאתם כועסים או שיצא לכם חמוץ מידי או חריף. נקו את המחשבות והתרכזו בכוונה, אפשר להעזר במנטרה על מנת ליצר הרמוניה בין הגוף לנפש.

3. נשימה

במדיטציה כמו במדיטציה הכל מתחיל בנשימה. לפני שאתם מטפלים במזון קחו 5 נשימות עמוקות להתקרקע ולהתמרכז. נשימה מודעת עוזרת להתחבר לכאן ועכשיו כשאתם מתחילים לבשל.

4. התעוררות חושית

בישול היא חוויה חושית. העירו את כל חמשת החושים בתהליך.החזיקו ביד ג'ינג'ר טרי, שימו לב מה התחושה שלו ביד לפני שאתם חותכים אותו, שימו לב לצליל של קולות השמן במחבת הלוהטת, איזה ריח יש לעשבי התיבול כשהם באים במגע עם המחבת החמה ואיך הצבעים מתמזגים יחד בסיר החם. איזה טעמים יש ליין? איך גילגולו בפה מפעיל את בלוטות הטעם? איך הריח של התבשיל גורם לכם לרייר? לבסוף שימו לב איזה טעם מופלא ומענג יצא לתבשיל שלכם ואיך כולם מתמוגגים.

5. נוכחות בפועל

החל מחיתוך עשבי התיבול, ערבוב הסיר ועד שטיפת הכלים שביניהם, הכל מתמזג אחד בשני וכל משימה בפני עצמה. זו יוגה אמיתית. אם מתעוררים רגשות שליליים צאו מהמטבח וקחו הפסקה מההכנה שלכם. לכו לנשום אוויר, העזרו בתרגול נשימות ואפשרו לרגשות הללו להתמוסס, התכוונו חזרה לאהבה וחיזרו למטבח.

6. הכרת תודה

כשמתיישבים לשולחן לפני הכל קחו רגע להוכיר תודה לכל מי שעזר ונתן יד בהכנת הארוחה (הכוונה לא רק לבני הבית). הודו לחקלאי שגידל את הירקות המופלאים, לאיתן מהצרכניה שדאג לסחורה הנפלאה על המדפים, לילד שלכם שסחב את השקיות מהרכב, לנהג המשאית שהביא את הסחורה מהערבה לכווולם. בסוף הארוחה זכרו להודות לאורחים ולמשפחה שהצטרפו לארוחה והסבו אושר ונחת ואחרון חביב, לגופכם על כך שקיבל את האוכל שהכנתם באהבה.

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share
Call Now Button
גלילה לראש העמוד

הצטרפות לקבוצת תרגול שבועית של מדיטציה ושיח